Co jeść by dobrze wyglądać


My, kobiety zawsze chcemy wyglądać dobrze: mieć ładną cerę, lśniące, gęste włosy, mocne paznokcie. Kupujemy kremy, olejki, maseczki i liczymy, że to co znajdziemy w drogerii cudownie sprawi, że pomimo upływających lat, nadal będziemy mogły wyglądać młodo i promiennie. A jednak wiele z nas boryka się z trądzikiem, matowymi włosami, alergiami skórnymi i innymi niedoskonałościami, pomimo tak wielu starań. A problem często tkwi zwyczajnie w jedzeniu. W myśl zasady jesteś tym co jesz, to czym się karmimy wpływa na stan naszego organizmu, w tym także na stan naszej cery. Nie można liczyć, że odżywiając się byle jak, kremy i maseczki załatwią problem.

Przetworzona żywność, pełna cukru, soli, niezdrowego tłuszczu i chemii, np. chipsy, fast foody i słodycze oraz częste używanie ostrych przypraw to główne czynniki wpływające negatywnie na nasz wygląd. Kolejne to oczywiście używki, czyli papierosy i częste picie alkoholu.

Podstawą dobrego wyglądu i samopoczucia jest zróżnicowana dieta oparta na kolorowych warzywach i owocach, roślinach strączkowych, pełnoziarnistych produktach, ziołach. Ważne, by to co jemy nie było pryskane i nawożone. Nie można jednak spodziewać się znaczącej poprawy wprowadzając 2 razy w tygodniu warzywa, a nadal jedząc na mieście. Najczęściej powinniśmy sięgać po warzywa, potem zioła i owoce, a jedzenie na mieście najlepiej ograniczyć do minimum. Myślę, że w dzisiejszych czasach sprawa nie jest trudna, od kiedy na półkach pojawia się coraz więcej ciekawych pozycji z pięknymi fotografiami i mnóstwem świetnych przepisów promujących zdrowe odżywianie. Już nie wspomnę o ogromnej ilości blogów kulinarnych promujących zdrowe żywienie, z których sama czerpię garściami :)


NIEZBĘDNY ZESTAW WITAMIN:
  • Witamina A- zapewnia skórze zdrowy wygląd, działa przeciwzmarszczkowo oraz dba o dobry stan włosów i paznokci. Pełno jej w marchewce, dyni, czerwonej papryce czy morelach.
  • Witamina C- zapewnia skórze odpowiednią elastyczność i sprężystość. Znajdziemy ją w owocach dzikiej róży, czarnej porzeczce, truskawkach, pomidorach, cytrusach czy pietruszce.
  • Witamina K- uszczelnia naczynia krwionośne zapobiegając powstawaniu pajączków. Jej źródłem są zielone warzywa, kwiaty czarnego bzu,  bratek i pokrzywa.
  • Witaminy z grupy B- zapobiegają wypryskom oraz wzmacniają włosy. Znajdziemy je w otrębach, ciemnym ryżu, zielonych warzywach liściastych.
  • Witamina E- zapewnia odpowiednie nawilżenie cery, chroniąc ją przed wysuszeniem i powstaniem przedwczesnych zmarszczek, a także sprawia, że włosy są lśniące i gładkie. Jej źródłem są orzechy, migdały, pestki dyni, awokado i siemię lniane.

PRODUKTY, KTÓRE SPRZYJAJĄ URODZIE:

Pokrzywa- źródło witamin A i K oraz antyoksydantów opóźniających procesy starzenia. Oczyszcza organizm z toksyn.

Seler- zawiera witaminy z grupy B oraz C, wygładza i ujędrnia skórę.

Awokado- źródło witamin A i C oraz niezbędnych kwasów tłuszczowych Omega 3. Jest źródłem antyoksydantów, opóźnia proces starzenia, nawilża cerę i sprawia, że włosy są mocne i lśniące. Polecam maseczkę z awokado, o której pisałam TU

Pomidor- źródło witamin A i C oraz likopenu będącego silnym przeciwutleniaczem. Chroni skórę przed szkodliwym promieniowaniem UV.

Marchewka- dobre źródło beta karotenu. Działa ujędrniająco i zmniejsza negatywne skutki promieniowania słonecznego na skórę.

Ogórek- zmniejsza opuchlizny i dobrze nawadnia, dba o odpowiednie nawilżenie cery.

Płatki owsiane- źródło witamin z grupy B oraz błonnika oczyszczającego organizm z toksyn. Łagodzą podrażnienia cery i wygładzają ją.


Oczywiście to tylko część produktów, które warto jeść. Aktualnie mamy sezon na mnóstwo innych warzyw i owoców, dlatego trzeba korzystać póki czas!

Jedzenie jedzeniem, ale czy wiecie, że te produkty z powodzeniem mogą zastąpić Wam chemiczne maseczki z drogerii? Awokado, płatki owsiane, pomidor... wszystko to możemy wykorzystać do zrobienia domowej maseczki albo toniku do przemywania twarzy.


Co o tym myślicie? Jesteście za kolorową dietą? :)

20 komentarzy:

  1. Ja nie lubię eksperymentować z domowymi maseczkami, ale staram się jeść zdrowo,

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się jeść zdrowo, ale nie zawsze mi wychodzi. Choć ogólnie w porównaniu np. do mamy czy teściów, jem zdrowiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz 100% rację :) Odkąd odstawiłam słodycze sklepowe i dania przetworzone czuję się znakomicie! Uważam, że jest się tym co się je, a jak je się śmieci...no to wiadomo jak to się kończy :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Nasza dieta jest tak urozmaicona o warzywa, owoce i produkty nieprzetworzone, że chyba bardziej już się nie da! :D Czujemy się świetnie i każdemu polecamy taki tryb życia połączony wraz ze sportem :D Chyba nie ma nic lepszego dla organizmy, bo żadne tabletki w formie witamin nie dadzą takiego efektu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda- wszystko to, co jest nam potrzebne mamy w jedzeniu :)

      Usuń
  5. Na szczęście wszystkie te produkty lubię. :-)Buziaki :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. I nas nie ma posiłku bez owoców czy warzyw, lubię też przyrządzać z nich domowe kosmetyki,jednak zdecydowanie nie wszystkie są dla wszystkich - w postaci maseczek np.pomidory,truskawki czy cytrusy mogą silnie uczulac, więc warto robić wcześniej test😊 A jedzenie - czym bardziej kolorowe, tym dlanie lepiej😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Lato to czas kiedy owoce i warzywa smakują najlepiej, dlatego warto wykorzystać ten czas dobrze i nie ograniczać się z ich jedzeniem ;) No i tyle z tego korzyści :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super post kochana, uwielbiam wiosnę i lato za bogactwo owoców i warzyw :-) nic innego może dla mnie nie istnieć :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny wpis! Kilka rzeczy zdecydowanie muszę wprowadzić do swojej diety:) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i cieszę się, że zainspirowałam :)

      Usuń
  10. Dobry temat poruszyłaś. Ja uwielbiam warzywa i owoce i staram się korzystać z dobrodziejstw lata jedząc produkty bogate w witaminy. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zdecydowanie i za tym żeby gotować samemu zdrowe rzeczy 😀

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny wpis! Na zadane w tytule pytanie jest odpowiedź na zdjęciu... ZIELONE! :D ale to oczywiście skrót bo jak wynika z wpisu i pomarańczowe nam służy i czerwone...i kwiaty i chwasty a tego najwięcej latem. Korzystajmy zatem ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny wpis! Na zadane w tytule pytanie jest odpowiedź na zdjęciu... ZIELONE! :D ale to oczywiście skrót bo jak wynika z wpisu i pomarańczowe nam służy i czerwone...i kwiaty i chwasty a tego najwięcej latem. Korzystajmy zatem ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam warzywa ,owoce.Nie wyobrażam sobie żyć bez nich.Okres kiedy wszystko jest świeże. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki za świetny wpis ! ;) Rzeczywiście to co jemy ma ogromny wpływ na naszą cerę, włosy i paznokcie. Jakiś czas temu na blogu również umieściliśmy listę 10 produktów dla pięknej cery i lśniących włosów. Myślę, że może być ona ciekawym uzupełnieniem Twojej listy ;) Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja przede wszystkim dbanie o sobie rozpoczynam od diety. Całkowicie zrezygnowałam z jedzenia na mieście (mam wrażenie, że za dużo jest soli w tych produktach z restauracji), nawet po mieście chodzę z butelką wody z cytryną. Codziennie dostarczam nawet więcej niż 5 rodzai owoców i warzyw. Teraz tendencja sugerowana przez naukowców przesuwa się w stronę raczej 9. Żałuję jednak, że tak mało wiem o ziołach. Takich zbieranych z łąk. Przecież w nich jest również mnóstwo właściwości i są za darmo. To co jeszcze podoba mi się w takim dbaniu o sobie to fakt niewydawania ogromnej ilości pieniędzy na kosmetyki. Bo większość problemów, z którymi borykają się moje koleżanki ja nie mam. A jak chcę coś dla siebie zrobić od zewnątrz to wybieram kosmetyki z kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  17. Od dłuższego czasu piję pokrzywę i zauważyłam zdecydowaną poprawę mojej cery. Na początku była gorsza, bo wiadomo wszystko się oczyszczało. Teraz jest pięknie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zwięźle i na temat :) Bardzo podoba mi się opisany zestaw witamin - można zdać sobie sprawę, jak ważna jest dawka witamin na co dzień. Bardzo lubię łączyć awokado z sałatkami i nie ma dnia bez owoców - musi być chociaż banan czy jabłko. I oczywiście owsianka na śniadanie - nie wyobrażam sobie dnia bez niej :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Naturalnie i zdrowo , Blogger