Naturalnie polecam #6


Przed Wami szósta odsłona naturalnych poleceń. Zaczynamy marzec, a razem z nim czekamy na nadejście wiosny. W sezonie wiosennym szykuje się sporo ciekawych wydarzeń i targów, w których warto wziąć udział, dlatego zebrałam dla Was te najciekawsze. Oprócz tego zrobiłam mały test naturalnych past do zębów i polecam kolejne mydło w kostce, które bardzo polubiłam. W tej odsłonie polecam również inspirujące blogi i... a zresztą, sami zobaczcie :)


INSPIRUJĄCE BLOGI 

Do korzeni


Na ten blog trafiłam z Instagrama, zachwycona zdjęciami natury. I jestem jego stałą czytelniczką do dzisiaj. Recenzje książek o naturze, wege przepisy, wywiady z inspirującymi ludźmi czy ciekawe miejsca- tak w skrócie opisałabym to, co znajdziemy w tym miejscu. A na dodatek, to wszystko okraszone pięknymi zdjęciami i ujęte w świetny szablon.


Leśne licho


Ten blog zachwycił mnie od pierwszego razu. Historie prosto z Puszczy Białowieskiej, wspaniałe zdjęcia i recenzje książek o naturze i zwierzętach. Zobaczycie tu Puszczę we wszystkich porach roku.


Córka leśników


Magda to nie tylko córka leśników, ale też wielka pasjonatka natury. Wycieczki do lasu i nie tylko, zioła czy dzika kuchnia- to główne tematy jakie porusza na swoim blogu. A do tego te piękne zdjęcia!


Zielona wśród ludzi


Na blogu Moniki znajdziecie mnóstwo mikrowypraw w dzikie miejsca, recenzji książek o naturze oraz ciekawych linków związanych z ekologicznym stylem życia.



NATURALNE PASTY DO ZĘBÓW


Pasta Sylveco ziołowa z szałwią, miętą i rozmarynem- w składzie mamy ekstrakt z mięty pieprzowej, szałwii, rozmarynu i goździków, olejki eteryczne z mięty pieprzowej i eukaliptusa oraz to, co zwykle znajdziemy w naturalnych pastach, czyli ksylitol, sorbitol, glicerynę. Jako konserwantu użyto benzoesan sodu, a substancją myjącą jest betaina kokosowa. To delikatna pasta, o bardzo lekkim, ziołowym zapachu. Po umyciu nią zębów, pozostaje słabo wyczuwalna ziołowa nutka.

Pasta Naturaverde miętowa- w składzie mamy ekstrakt z jeżówki oraz porostu islandzkiego. Oprócz tego znajdziemy tu sorbitol, hesperydynę (flawonoid), witaminę E, glicerynę, olej słonecznikowy oraz łagodny detergent. Pasta ma przyjemny, miętowy aromat, nie za mocny, ale dający uczucie świeżości.


Pasta Lavera z bio- echinaceą i propolisem- w składzie mamy ekstrakt z jeżówki purpurowej, mirry, krwawnika i arniki górskiej, a także propolis. Dodatkowo w składzie znajdziemy sorbitol, ksyllitol, węglan wapnia, sól morską, a jako substancję myjącą- delikatny środek, dopuszczony do stosowania w naturalnych kosmetykach. Dobrze się nią myje zęby, ale ma spory minus- po umyciu nią zębów, nie czuć żadnego zapachu mięty, ani innych ziół i brakuje uczucia świeżości.

Pasta przeciwpróchnicza Babuszki Agafii- w składzie mamy ekstrakt z melisy, mięty pieprzowej, szałwii, arniki górskiej, krwawnika, pokrzywy, rumianku, tataraku, prawoślazu, dziurawca, nostrzyka, przetacznika długolistnego, babki zwyczajnej, mydlnicy, szczodraka kroszowatego, janowca barwierskiego oraz olejek jodłowy. Dodatkowo znajdziemy ksylitol, glicerynę, węglan wapnia, łagodną substancję myjącą i sorbinian potasu i benzoesan sodu jako konserwanty. Pasta jest delikatna, przyjemna w użyciu i pozostawia uczucie świeżości na dłużej.



MYDŁO GERANIUM & SZAŁWIA & ROZMARYN MANUFAKTURA MEWA 



Manufaktura Mewa już raz gościła w naturalnie polecam kiedy zachwycałam się lawendowym mydłem. Dziś pora na drugi kosmetyk tej manufaktury o bardziej wyrazistym zapachu. Pierwsze na co zwróciłam uwagę sięgając po to mydło- były te trzy, równo układające się kolory. Zapach mocno wyczuwalny i jak dla mnie czuć ewidentnie geranium z lekko ziołową nutą. Mydełko fajnie się pieni, dobrze oczyszcza, ale nie powoduje wysuszenia skóry.



ZOSTAŁAM WEGETARIANKĄ- PRZYŁĄCZYSZ SIĘ? 

Pierwsze symptomy chęci ograniczenia mięsa dopadły mnie na urlopie, w ostatnim tygodniu czerwca. Od tamtej pory coraz rzadziej jadłam mięso i jedyne co mnie jeszcze kusiło to kotlety mielone teściowej i swojska kiełbasa. Od czasu słynnej afery z ubojniami, w których nocami zabijano chore krowy, postanowiłam zostać wegetarianką. Prawda jest taka, że jedząc mięso nikt z nas nie zastanawiał się, dlaczego jest ono w dzisiejszych czasach tak powszechnie dostępne. Od pewnego czasu jestem bardziej świadoma, że mięso, które kupuję było żywym zwierzęciem, procedury pozyskiwania mięsa są często sprzeczne z przyjętymi zasadami i że masowa hodowla zwierząt na mięso przyczynia się do ogromnego zanieczyszczania środowiska. Spójrzcie sami na te artykuły:

The Guardian podkreśla fakt, jak ogromny wpływ ma masowy chów zwierząt na ocieplenie klimatu, zanieczyszczenie wód i ziemi czy wycinkę lasów.

Spożycie mięsa kiedyś i dziś oraz zanieczyszczenie środowiska wynikające z masowej hodowli zwierząt według Onetu.


NADCHODZĄCE WYDARZENIA 


Ponownie zebrałam dla Was garść ciekawych wydarzeń w różnych miastach, których lepiej nie przegapić. Sama planuję się wybrać na co najmniej trzy wydarzenia.

EKOCUDA W GDAŃSKU- 2.03.2019- 3.03.2019 11:00- 18:00
EKOTYKI W KRAKOWIE- 23.03.2019-24.03.2019 11:00- 18:00
EKOCUDA W WARSZAWIE- 30.03.2019- 31.03.2019 11:00- 18:00
EKOCUDA W POZNANIU- 13.04.2019- 14.04.2019 11:00- 18:00
EKOPIĘKNO WE WROCŁAWIU- 13.04.2019- 14.04.2019 12:00- 18:00
EKOTYKI W KATOWICACH- 17.04.2019 11:00- 18:00

Kolejne edycje targów kosmetyków naturalnych, na których znajdziemy mnóstwo polskich i zagranicznych manufaktur oferujących naturalne kosmetyki, produkowane w sposób ekologiczny i często w myśl zasady zero waste. Targi, jak zawsze, są bezpłatne, a na miejscu czekają specjalne oferty i rabaty. 


VEGANMANIA W KRAKOWIE- 14.04.2019 11:00- 19:00
VEGANMANIA W WARSZAWIE- 12.05.2019- 31.03.2019 11:00- 18:00

Kolejne edycje wegańskich targów, na których oprócz dobrego, roślinnego jedzenia, czekają również ekologiczne kosmetyki, wegańska odzież oraz wykłady. Wstęp, jak zawsze- bezpłatny.


ZIELONO MI WE WROCŁAWIU- 30.03.2019 11:00- 18:00
BADYLE- TARGI ROŚLINNE W KRAKOWIE- 7.04.2019 11:00- 18:00

Podczas roślinnych targów można nabyć nowe okazy i sadzonki oraz dowiedzieć się jak o nie dbać. We Wrocławiu nie zabraknie też warsztatów tworzenia lasu w słoiku i będzie można zaopatrzyć się w fajne doniczki.


FESTIWAL ZERO WASTE W KRAKOWIE- 13.04.2019 10:00- 20:00

Na takie wydarzenie w Krakowie czekałam i czekałam, aż się w końcu doczekałam. Po raz pierwszy będzie coś dla zakręconych ideą zero waste. Nie zabraknie wykładów, warsztatów oraz biodegradowalnych gadżetów i akcesoriów.

8 komentarzy:

  1. Świetna decyzja z zostaniem wegetarianką :)
    My też stwierdziłyśmy, że mięso do szczęścia nie jest nam w ogóle potrzebne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam coś problem z dodaniem komentarza, ale mam nadzieję, że nie zdubluje się :)
    Mam dużo do nadrobienia w czytaniu blogów, ale cieszę się, że mogę zacząć od takiego postu - zawsze jestem ciekawa nowych miejsc w sieci.
    A z dietą bez mięsa przybijam piątkę! Również na nią przeszłam i staram się mocno pilnować :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja wegetariańska nie jestem a mieso jem może raz w miesiącu :) jakos za nim nie przepadam. Uwielbiam wszystko co zielone :) sałatki to mogę jeść każdego dnia i kilka razy dziennie :) bardzo fajne blogi wskazałas :)
    Pozdrawiam i miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  4. Blog Leśne licho zachwycił i mnie! Chyba zostanę stałą czytelniczką :)
    Jeśli chodzi o wegetarianizm, to ja waham się już od dłuższego czasu. Hmmm... waham to chyba złe słowo. Mam takie okresy, kiedy nie jem mięsa wcale, by później przez kilka tygodni jeść wędzoną w domu kiełbasę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Naturalne pasty do zębów stają się coraz bardziej powszechniejsze… również mój zaufany stomatolog z https://www.smilestudio.pl/ polecił używanie takich past. Kupiłem już taką pastę i muszę przyznać, że dobrze ona myje zęby i na długo daje uczucie świeżości po umyciu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy artykuł. Bardzo pomocne informacje

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Naturalnie i zdrowo , Blogger