Naturalnie Polecam #12

 


Ta jesienna wersja, już dwunastej części cyklu Naturalnie polecam będzie mocno kosmetyczna i całkowicie skupiona na polskich firmach. Nie zabraknie w niej też zero waste'owych polecajek i zachęcę Was do zrobienia własnej świeczki. Miłej lektury!   


 PASTA DO MYCIA TWARZY Z MELISĄ I SZAŁWIĄ FRESH & NATURAL

Na zakup tej pasty dałam się namówić na targach kosmetyków naturalnych. Szybko okazało się, że ta pasta to mój demakijażowy hit. W słoiczku z ciemnego szkła kryje się dość gęsta pasta o zapachu melisy, cytryny i masła kakaowego. W jej składzie mamy masło kakaowe i shea, oliwę z oliwek, olej rycynowy, olejek z melisy, drzewka herbacianego, szałwii, jodły i cytrynowy, łagodną substancję myjącą, D-panthenol, Wystarczy mi mała ilość naniesiona na opuszek palca, która w połączeniu z wodą idealnie zmywa tusz z rzęs, nie podrażniając przy tym oczu. Nie potrzebuję do tej operacji żadnych wacików. Od kiedy mam tą pastę, nie wyobrażam sobie już innej metody demakijażu. 


MYDŁO PEELING MELISA DYNIA MYDLARNIA CZTERY SZPAKI 


Ta spora kostka pachnąca identycznie jak melisa od razu mnie zaciekawiła, zwłaszcza, że jestem fanką melisy. Co ciekawe, w składzie znajdziemy olejki eteryczne z mięty pieprzowej i cytronelowy oraz olej kokosowy, oliwę z oliwek, olej rycynowy i masło shea. Za efekt peelingujący odpowiadają rozdrobnione pestki dyni. Z początku mydło delikatnie złuszcza, ale po którymś z kolei użyciu robi się z niego niezły drapak. Moim zdaniem to fajne mydełko na jesienne, długie wieczory.


SZAMPON W KOSTCE ARGAN OIL & GINGER LOVE BAR


W papierowym opakowaniu kryją się dwie kostki szamponu w kształcie serc. Z opakowania dowiadujemy się, że dzięki jego zakupowi oszczędziliśmy 2 litry wody i nie wyprodukowaliśmy 2 plastikowych butelek. Kosmetyk jest wegański, w 100% biodegradowalny, oparty na ekologicznych surowcach i wyprodukowany w Polsce. W składzie poza substancją myjącą znajdziemy masło kakaowe i shea, olej arganowy i ze słodkich migdałów, olejek imbirowy i z drzewa różanego. Zapach jest prawie niewyczuwalny. Potrzeba chwili na spienienie kostki, ale piana jest porządna i szampon dobrze domywa pozostałości odżywek czy maski. Starcza mi na około 2 miesiące (przy włosach do pasa i częstotliwości mycia co 3 dni), tak więc jest całkiem wydajny. Zakupiłam go w Rossmannie za 18,99 PLN. 


ŚWIECZKA HANDMADE POMARAŃCZA Z CYNAMONEM


Długie listopadowe wieczory sprzyjają odpaleniu świecy. Zapachem, który wielbię późną jesienią i zimą to zdecydowanie klasyczna pomarańcza z nutą cynamonu. Lubię kiedy ten zapach unosi się po pokoju, a świeca rozświetla parapet i nocne niebo za oknem.

Do wykonania swojej świecy potrzebowałam:

- wosku pszczelego (dla wegan może być sojowy),

- bawełnianego knota,

- słoiczka,

- olejku eterycznego pomarańczowego,

- olejku eterycznego cynamonowego

Sposób przygotowania:

Wosk pszczeli rozpuściłam w kąpieli wodnej. Następnie dodałam do niego kilkanaście kropli olejku pomarańczowego i kilka kropli olejku cynamonowego i zamieszałam łyżeczką. Jedną końcówkę knota zawiązałam na długopisie, a drugi koniec knota zanurzyłam w wosku i przyłożyłam do dna słoiczka. Kiedy już ładnie wyprostowałam knot, trzymając jego koniec zawiązany na długopisie, zalałam słoiczek woskiem. Po godzinie i ostygnięciu wosku, odcięłam nadmiar knota i świeczka gotowa!


BIŻUTERIA ZERO WASTE FANNY & FRANZ


Muszę przyznać, że kiedy pierwszy raz zobaczyłam wisiorki katowickiej firmy Fanny & Franz zaniemówiłam. Autorka tego projektu, z wyrzuconych mechanizmów zegarków i innych kawałków metali stworzyła cos naprawdę oryginalnego i niepowtarzalnego. Nazwa firmy wzięła się zresztą od katowickich hut cynku z XIX w. Wisiory Drzewo Życia, Wrzechświat czy Mandala są przepiękne, ale The Kiss zainspirowany dziełem Klimta to prawdziwe dzieło sztuki. Wielkie brawa dla autorki za taką pomysłowość. 


FROTKI DO WŁOSÓW ZERO WASTE RĘKODZIELOVE

Piękne frotki do włosów o ciekawych wzorach i kolorach, szyte z niepotrzebnych nikomu materiałów to jest to co wyróżnia RękodzieloveA do tego bardzo przystępna cena- zaledwie 10- 11 PLN za sztukę. 

13 komentarzy:

  1. Kosmetyki naturalne są dla mnie najlepsze do codziennej pielęgnacji. Staram się żyć zdrowo i to jakich produktów używam ma dla mnie ogromne znaczenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy wpis. Naturalne produkty to świetne rozwiązanie

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawsze staram się wybierać produkty naturalne. Nie tylko dlatego, że są ekologiczne. Cenię je przede wszystkim za to, że świetnie działają.
    ar-speed.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Naturalne kosmetyki super działają w każdym wypadku

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie produkty maja wspaniałe działanie na skórę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Naturalne produkty to dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy wpis. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  8. Intersujący post, dzięki za info

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Naturalnie i zdrowo , Blogger