Odżywczy mus czekoladowy


Niedawno zakupiłam sporo masła kakaowego, które pięknie pachnie czekoladą i nie mogłam się oprzeć, by nie zrobić z niego odżywczego musu do ciała. Co więcej, chciałam zrobić kosmetyczny prezent dla znajomej kobiety w ciąży i stwierdziłam, że stworzenie musu czekoladowego do smarowania brzuszka, spierzchniętych rąk czy nawet bobasa, będzie strzałem w dziesiątkę. Z racji stanu znajomej nie mogłam użyć żadnych olejków eterycznych, ale to nie było dla mnie przeszkodą w stworzeniu pachnącego smarowidła. Mus robi się w 10 minut, a przepis jest tak łatwy, że nawet dziecko bez trudu poradziłoby sobie z tym zadaniem. Co więcej, mamy tu sporo aktywnych i całkowicie naturalnych składników wpływających pozytywnie na skórę. Produkt jest w 100% wegański.


Czekoladowy mus do ciała

Składniki:
  • 40 g masła kakaowego,
  • 12 ml oleju kokosowego,
  • 6 ml oleju jojoba,
  • 1 ml witaminy E 

Sposób przygotowania:

Masło kakaowe dzielę na mniejsze kawałki i wrzucam do miseczki i na kąpiel wodną, na małe grzanie. Co jakiś czas mieszam, pilnując, by temperatura nie była zbyt wysoka. Po rozpuszczeniu masła kakaowego, odstawiam miseczkę na bok i sprawdzam jej temperaturę. Jeśli miska jest mocno ciepła, czekam aż zrobi się ledwo ciepła. Wtedy dodaję olej jojoba i kokosowy oraz witaminę E i mieszam. Ostawiam płynną miksturę i czekam aż trochę zgęstnieje. Ten proces potrafi trwać kilka godzin, a że jestem niecierpliwym człowiekiem, zazwyczaj przykrywam miseczkę talerzem i wystawiam na 2-3 minuty na balkon. Gęstnieje od razu :) Po zgęstnieniu, jeśli masa jest wystarczająco miękka, to ją zostawiam, albo miksuję przez kilkanaście sekund spieniaczem do mleka, żeby nadać bardziej kremową konsystencję. Gotowy mus przekładam do czystego słoiczka.



Działanie:
  • masło kakaowe- uelastycznia i regeneruje skórę, nadając jej niesamowitą gładkość. Dzięki sporej zawartości antyutleniaczy spowalnia procesy starzenia.
  • olej jojoba- zapobiega utracie wody z naskórka, skutecznie nawilża i chroni przed działaniem wolnych rodników. Zapobiega powstawaniu rozstępów.
  • olej kokosowy- nawilża i odżywia skórę. Dodatkowo działa na nią antybakteryjnie i przeciwzapalnie. 
  • witamina E- przedłuża ważność musu, dodatkowo nawilża i chroni przed szkodliwymi wolnymi rodnikami. 

Przydatność:

Mus można stosować z powodzeniem przez 6 miesięcy i nie ma potrzeby przechowywać go w lodówce.

_________

Co myślicie o takim musie? A może dodalibyście coś jeszcze? 

21 komentarzy:

  1. Cudowny! <3 Czy coś jeszcze? Myślę, że ta wersja jest idealna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi świetnie działać ;) Jakiś czas temu zamówiłam masło kakaowe, ale było bardzo trudne w użyciu - twarde i bez podgrzania w ogóle nie smarowne :/ Szkoda, że nie zrobiłam takiego musu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zamawiałam masło kakaowe z Ghany to rzeczywiście było twarde i miało mniej intensywny zapach czekolady. Do zrobienia tego musu użyłam masła z Ekwadoru, które bardzo intensywnie pachnie, a do tego szybko topi się w ręku. Zdecydowanie bardziej wolę wersję z Ekwadoru :)

      Usuń
  3. Wygląda smakowicie ;) NA pewno jest fantastyczny!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ma fajne właściwości tez bym chciała taki prezent dostać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaciekawiłaś mnie tym musem. Prosty do zrobienia, a jakie ma super właściwości!

    OdpowiedzUsuń
  6. Też kupiłyśmy ostatnio masło kakaowe ale będziemy z niego robić coś słodkiego do zjedzenia :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł :D Wielokrotnie myślę o samodzielnym zrobieniu kosmetyku... ale jakoś na myśleniu się kończy ;)
    Pozdrawiam ciepło, Agness :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale taki mus musi pachnieć! :) A Właściwości super, zwłaszcza teraz kiedy skóra rąk to aż prosi o pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  9. musi pachnieć obłędnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno pięknie pachnie. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Akurat jeśli chodzi o mnie to ja jestem wielką zwolenniczką jeśli chodzi o mus czekoladowy. Jak jeszcze wykonuję go z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-mus-czekoladowy/ to jestem zdania, że za każdym razem wychodzi mi on znakomicie.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Naturalnie i zdrowo , Blogger