Odkrywamy blogosferę- poszerzaj czytelnicze horyzonty


Czy wiecie, że dokładnie 31 sierpnia przypada dzień blogera? Z okazji tego święta zostałam zaproszona przez Milenę do akcji Odkrywamy blogosferę- poszerzaj czytelnicze horyzonty. Celem akcji jest promocja 3 mało znanych, a wartych uwagi blogów które niedawno odkryłam w sieci. W trakcie pisania tego posta uświadomiłam sobie wiele ważnych rzeczy związanych z prowadzeniem bloga, i z wszystkimi tymi refleksjami i poleceniami dzielę się poniżej. Siadajcie wygodnie, kawy i herbaty do ręki i miłej lektury :)

Kim są blogerzy? 

Zacznę od tego, że niestety, często spotykam się z krzywdzącą opinią na temat blogerów. Wielu ludzi uważa, że jak ktoś pisze bloga, to nie ma już nic lepszego do roboty, zarabia na tym kokosy i udaje przemądrzałego. W rzeczywistości na blogu ciężko jest zarobić prawdziwe pieniądze, jest całe mnóstwo blogerów, którzy piszą rzetelnie i ciężko im zarzucić brak wiedzy, a poza tym blogerzy to zwykli ludzie, którzy mają pracę, rodzinę, swoje pasje i chce im się dodatkowo prowadzić bloga. Blogerzy to pracowici ludzie, którzy spędzają sporo czasu nad rozplanowaniem wpisów, przygotowaniem ich, opatrzeniem ich odpowiednimi zdjęciami... Mnie samej pisanie bloga sprawia mnóstwo frajdy i naprawdę źle mi, kiedy nie mam wystarczająco dużo czasu na stały kontakt z czytelnikami. Ale jak już wspomniałam wcześniej- wymyślanie, planowanie czy pisanie, to kawał roboty i wymaga to czasu i poświęcenia.

Dlaczego warto czytać blogi?

Nie ukrywam, że oprócz pisania, przeznaczam trochę czasu na przegląd cudzych blogów i mam swoje ulubione, do których stale zaglądam. Dlaczego to robię? Odpowiedź jest prosta: w sieci jest całe mnóstwo oryginalnych miejsc, stworzonych przez inspirujących ludzi. Dzięki innym blogerom wciąż dowiaduję się o nowościach książkowych i ciągle czytam coś ciekawego. Dzięki blogerom dowiedziałam się czym jest bullet journal i od teraz mam stworzony przez siebie kalendarz, który ułatwia mi planowanie i monitorowanie dobrych nawyków i czasu poświęcanego na przyjemności i obowiązki. Dzięki blogerom odwiedzam wiele fajnych miejsc na świecie, zarówno online, jak i na żywo. Dzięki blogerom ciągle mam nowe przepisy kulinarne i w kuchni nigdy nie jest nudno. Dzięki blogerkom urodowym dowiedziałam się sporo o pielęgnacji włosów, dzięki czemu teraz moje włosy wreszcie są piękne i zdrowe. Długo mogłabym tak wymieniać, ale nie przedłużajmy. Dziękuję Wam blogerzy zwyczajnie za to, że Wam się chce i że wkładacie w swoją pracę całe serce.


A teraz czas na 3 blogi, które niedawno odkryłam, i które śmiało mogę polecić Wam dalej. W ich doborze brałam pod uwagę wszystko: treści, zdjęcia, szablon oraz poruszane tematy. Do trójki załapały się:


Blog Klaudii Kołdras przyciąga od pierwszego spojrzenia. Minimalistyczny szablon podoba mi się tak bardzo, że sama widziałabym go na swoim blogu, a zdjęcia robią wrażenie. Klaudia mieszka w Norwegii, dzięki czemu możemy dowiedzieć się więcej o tym kraju. Pisze lekko i ciekawie. Można powiedzieć, że na jej blogu rządzi lifestyle. Znajdziemy tu sporo wegańskich przepisów (ciacha <3), trochę relacji z podróży czy norweskiej codzienności. Fajna lektura na wieczór z herbatą w dłoni.






Blog Natalii to skarbnica wiedzy o ziołach i fajnych przepisów na domowe kosmetyki, czyli tego co jest mi bardzo bliskie. W tym blogu podobają mi się zarówno zdjęcia, jak i dobrze napisana treść, dzięki której można się sporo dowiedzieć. Przepisy na ziołowe olejki czy kremy są zarówno na poziomie początkującym, dla tych którzy dopiero zaczynają przygodę z tworzeniem, jak i na poziomie bardziej zaawansowanym dla już wtajemniczonych.






Marcelinę i jej bloga znam już od dość dawna, mimo to uważam, że jak najbardziej należało jej się miejsce w tej trójce. Na blogu znajdziecie przede wszystkim urzekające zdjęcia, mnóstwo słodkich (i nie tylko) przepisów, relacje z podróży po Porto czy Bristolu oraz jeden z moich ulubionych cykli na tym blogu- polecane linki z sieci, w których zawsze znajdę coś dla siebie. Niestety, ostatnimi czasy Marcelina zrobiła sobie przerwę, ale obiecała, że niedługo wróci. Mam nadzieję, że nastąpi to już niebawem, bo lektura jej bloga w jesienne wieczory będzie dla mnie jednym z idealnych sposobów spędzania wolnego czasu.




_____________

I to by było na tyle. Poleciłabym znacznie więcej blogów, ale ten post ciągnąłby się w nieskończoność, a poza tym była mowa o 3 blogach, a nie 15 ;) Na koniec chciałabym tylko dodać, że blogosfera to morze inspirujących ludzi, od których wiele można się nauczyć i z wieloma osobami z przyjemnością spotkałabym się na żywo. Kto wie, może kiedyś się uda? 

Wszystkiego najlepszego blogerzy! 

15 komentarzy:

  1. Zapomniałyśmy, że to dzisiaj :D Też chciałyśmy wziąć udział w tej akcji ale zupełnie nas przeprowadzka wytrąciła z gospodarności czasu ;)
    Oj tak, życie blogera łatwe nie jest ale daje mnóstwo radości i satysfakcji ;) A zarabianie godziwych pieniędzy na tym to chyba jest tylko zarezerwowane dla wybranych xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne mają zdjęcia - wszystkie.
    Bloger to pracowity człowiek i co ważne pracuje regularnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak! Blogi poszerzają horyzonty! Warto je czytać, szczególnie te pisane prosto z serca i pasji :))) Serdecznie pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Bloga Marceliny doskonale znam i jeśli czas pozwala bardzo chętnie odwiedzam ^_^ Resztę bardzo chętnie nadrobię. Zwłaszcza ten pierwszy, bo wygląda to naprawdę pięknie! :D Dziękuję za udział w akcji, za Twoje zaangażowanie i poświęcony czas! I mam nadzieję do zobaczenia za rok ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było mi bardzo miło i z przyjemnością w przyszłym roku dołączę :)

      Usuń
  5. Wszystkiego najlepszego dla Ciebie, blogerko! :D ;)
    Niech ludzie sądzą o blogach, co sobie chcą. Dla mnie jest to miejsce wietrzenia duszy, poznawania opinii innych ludzi i generalnie przyjazny świat :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z polecanych przez Ciebie znam tylko ostatni blog. I super bo na mojej liście są kolejne odkrycia! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam żadnego z tych blogów, ale zapowiadają się bardzo ciekawie. Na pewno odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ogromnie Ci dziękuję! :) Bardzo chciałam wziąć udział w tej akcji, ale plany lekko się posypały i nadal blog jest zawieszony. Ale już chcę wrócić do blogowania, dlatego mam nadzieję do zobaczenia wkrótce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znałam tych blogów. Chętnie będę zaglądać na ten pierwszy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej! Nawet nie wiesz, jak cudownie znaleźć się w Twoim zestawieniu! Dziękuję Ci za ciepłe słowa i polecenie mojego miejsca w sieci! <3

    I zgadzam się z każdym słowem, którym napisałaś na temat blogerów. To ciężka praca, która zabiera sporą część naszego czasu i nie przynosi wymiernych korzyści finansowych, a wręcz musimy na nie długo poczekać. Fajnie, że próbujesz łamać utarte stereotypy.

    A przy okazji ja trafiłam do Ciebie, bardzo się cieszę, bo widzę, że temat życia 'bliżej natury' dominuje, co i mi jest bliskie. Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś czuję ,że dzięki tobie odkryłam kolejnego super bloga!:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Naturalnie i zdrowo , Blogger